Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα Φεβρουαρίου 2025
Ἡ ἑορτή τῆς Ὑπαπαντῆς τοῦ Χριστοῦ στο Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Δημητρίου
Μνημόσυνο Εὐεργετῶν Ναυπακτίας
Κυριακή Τελώνου καί Φαρισαίου στόν Ἱερό Ναό Παλαιοπαναγιᾶς
Ἑορτές ἁγίου Χαραλάμπους καί ἁγίου Βλασίου
Τό διήμερο 10 καί 11 Φεβρουαρίου, ἑορτάζουν οἱ ἰερμάρτυρες ἅγιοι Χαράλαμπος καί Βλάσιος. Ὁ ἅγιος Χαράλαμπος εἶναι ὁ προστάτης των ἐν Πάτραις Ναυπακτίων, ἐνῷ ὁ ἅγιος Βλάσιος εἶναι προστάτης καί ἔφορος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου.
Τήν Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου, ἑορτή τοῦ ἁγίου ἱερομάρτυρος Χαραλάμπους, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἰερόθεος προσκεκλημένος ἀπό τόν Σύλλογο τῶν ἐν Πάτραις Ναυπακτίων καί τῶν Ἠπειρωτῶν Πάτρας, χοροστάτησε στόν ὄρθρο καί τέλεσε τήν θεία Λειτουργία στό ἑορτάζον Παρεκκλήσιο τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους στήν περιοχή Ζαρουχλέϊκα τῆς Πάτρας, ὕστερα ἀπό κανονική ἄδεια τοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν κ. Χρυσοστόμου. Μέ τόν Σεβασμιώτατο συλλειτούργησαν ὁ ἀρχιμ. Θεόκλητος Παντελίδης, ἐκπρόσωπος τοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν, ὁ ἐφημέριους τῆς ἐνορίας Ἁγίου Βασιλείου Ζαρουχλέϊκων π. Δημήτριος Σαββόπουλος, ὁ π. Γεώργιος Γεωργᾶτος καί ὁ διάκονος Πάΐσιος.
Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος ὁμίλησε γιά τήν ζωή τοῦ ἁγίου Χαραλάμπους ποὺ ἔζησε 113 χρόνια, ὅλον τόν 3ον αἰώνα καί ἄγγιξε τόν 2ον καί τόν 4ον αἰώνα, καί ὅλα τά χρόνια του τά ἀφιέρωσε στόν Χριστό καί μαρτύρησε γι΄Αὐτόν. Ἔπειτα ὁμίλησε γιά τό τί εἶναι οἱ ἅγιοι. Εἶναι υἱοί φωτός, τέκνα Θεοῦ, Χριστοφόροι, Θεοφόροι, ἄνθρωποι ποῦ ἔφθασαν ἀπό τό κατ’ εἰκόνα στό καθ’ ὁμοίωση. Στήν συνέχεια ἀναφέρθηκε στό τί ἔδειξαν οἱ ἅγιοι. Ἔδειξαν ὅτι στήν ἱστορία μέ τόν Χριστό εἰσῆλθε τό «καινόν», ἡ ἀναγέννηση, ἡ ἀνακαίνιση, ἡ μεταμόρφωση, «ἡ ἄλλη βιοτή». Ὁ Χριστός ἔφερε ἕναν νέο τύπο ἀνθρώπου. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος γράφει: «εἴ τίς ἐν Χριστῷ καινή κτίσις». Καί ὁ Σεβασμιώτατος ἀνέφερε λόγον τοῦ ἁγίου Μακαρίου τοῦ Αἰγυπτίου ὅτι ὁ Χριστός ἔφερε «καινόν νοῦν καί καινήν ψυχήν, καί καινήν γλῶσσαν πνευματικήν», μᾶς ἔκανε «καινούς ἀνθρώπους». Γι’ αὐτό οἱ Χριστιανοί εἶναι ἄνθρωποι «ἄλλου αἰῶνος, υἱοί Ἀδάμ τοῦ ἐπουρανίου, γέννημα καινόν, τέκνα Πνεύματος Ἁγίου, ἀδελφοί Χριστοῦ φωτεινοί». Κατέληξε, ὅτι δυστυχῶς ἐμεῖς οἱ σύγχρονοι Χριστιανοί, ἀντί νά ζοῦμε τό «καινόν»,- τό καινούργιο, ζοῦμε τό «κενόν»,- τό ἄδειο, χωρίς χριστιανικό νόημα καί σκοπόν. Τό ἐρώτημα τίθεται: «καινόν ἤ κενόν»;
Παρών στήν θεία Λειτουργία ἦταν ὁ Πρόεδρος τοῦ Περιφερειακοῦ Συμβουλίου Δυτικῆς Ἑλλάδος κ. Χρῆστος Πάΐσιος, ὁ Πρόεδρος τοῦ Συλλόγου ἐν Πάτραις Ναυπακτίων κ. Ἰωάννης Σιτίστας, ὁ Πρόεδρος τῶν Ἠπειρωτῶν Πάτρας καθώς καί παλαιοί πρόεδροι καί μέλη τῶν Συλλόγων ἐν Πάτραις Ναυπακτίων καί Ἠπειρωτῶν Πατρῶν. Μετά τήν Θεία Λειτουργία προσφέρθηκε κέρασμα ἀπό τήν ἐνορία τοῦ Ἁγίου Βασιλείου στήν αἴθουσα ἐκδηλώσεών της.
***
Τήν Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, ὁ Σεβασμιώτατος ἑόρτασε τήν πανήγυρη τοῦ ἁγίου ἱερομάρτυρος Βλασίου, στό ὁμώνυμο ὀρεινό χωριό τοῦ δήμου Ἀγρινίου. Ἡ εὐρύτερη ὀρεινή περιοχή τοῦ Ἁγίου Βλασίου ἀποτελεῖ τό δεύτερο τμῆμα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως καί ἀπέχει ἀπό τήν Ναύπακτο περίπου δύο ὧρες, περνόντας ἔξω ἀπό τό Μεσολόγγι καί τό Ἀγρίνιο. Μέ τόν Σεβασμιώτατο συλλειτούργησαν οἱ ἱερεῖς ἀρχιμ. Πολύκαρπος Θεοφάνης, ἱεροκῆρυξ, ἀρχιμ. Λαυρέντιος Καρανάσιος, ἱεροκῆρυξ τῆς Μητροπόλεως Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας, π. Παναγιώτης Σαβελώνας, Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἁγίου Βλασίου, π. Βλασίος Χριστοδούλου, π. Παναγιώτης Εὐθυμίου, π. Γεώργιος Στρογγύλης, π. Φώτιος Σωφρόνης, ὁ ἐφημέριος π. Κωνσταντῖνος Κοντογιῶργος καί ὁ διάκονος Πάῒσιος.
Ὁ Σεβασμιώτατος στό κήρυγμά του εἶπε ὅτι ὁ ἅγιος Βλάσιος ἔζησε ἀρχές τοῦ ἔνδοξου 4ου αἰῶνος. Ἦτάν Ἐπίσκοπος Σεβαστείας τοῦ Πόντου εἶχε σπουδάσει τήν ἰατρική ἐπιστήμη καί βοηθοῦσε καί τούς ἀνθρώπους. Ἡ περίοδος ποὺ ἔζησε ἦταν δύσκολη γιατί ὑπῆρχαν διωγμοί καί αἱρέσεις, δηλαδή μετά τούς διωγμούς ἐμφανίσθηκαν οἱ αἱρέσεις καί χρειάστηκε νά γίνη ἡ Α΄Οἰκουμενική Σύνοδος. Τότε ἀνεδείχθηκαν μάρτυρες καί ὁμολογητές τῆς πίστεως. Ὁ ἅγιος Βλάσιος ἦταν Ἐπίσκοπος, ἀσκητής καί μάρτυρας. Ἔπειτα τόνισε ὅτι καί ἡ ἐποχή μας ἔχει διωγμούς καί αἱρέσεις, ὁπότε χρειάζεται νά ἔχουμε μαρτυρικό καί ὁμολογιακό φρόνημα. Αὐτό πρέπει νά γίνεται ἀπό κληρικούς ὅλων τῶν βαθμῶν. Εἴμαστε διάδοχοι τῶν Ἀποστόλων, ἔχουμε τήν ἴδια Χάρη, ἀλλά πρέπει νά ἔχουμε μαρτυρικό καί ὁμολογιακό πνεῦμα. Αὐτό ἰσχύει καί γιά τούς Χριστιανούς. Τό ἀντίθετο τοῦ μαρτυρίου εἶναι ἡ ἄνεση καί τό ἀντίθετο τῆς μαρτυρίας - ὁμολογίας εἶναι ἡ ἀλλοίωση τῆς πίστεως-ἡ ἐκκοσμίκευση. Τό νόημα τῶν ἑορτῶν εἶναι νά βλέπουμε τά πρότυπά μας, νά τά μιμούμαστε, νά παραμένουμε σταθεροί στήν παράδοσή μας καί νά ζητᾶμε τίς ἱκεσίες τους.
Παρόντες ἦταν ὁ Δημοτικός Σύμβουλος Ἀγρινίου κ. Κωνσταντῖνος Βραχωρίτης, ὁ Προέδρος ΔΕΔΥΑ κ. Θύμιος Γρίβας, ὁ Πρόεδρος τῆς Κοινότητος κ. Παναγιώτης Πολυχρόνης καί ὁ Διοικήτης τοῦ Α. Τ. Ἁγίου Βλασίου κ. Δημήτριος Νταβαρίνος. Ἐκκλησιάστηκε καί τό Δημοτικό Σχολεῖο Ποταμούλας, πού ἀπέχει ἀπό τόν Ἅγιο Βλάσιο περί τήν μισή ὥρα, συνοδεία τοῦ δασκάλου καί τῆς νηπιαγωγοῦ τους. Στό ἀναλόγιο ἔψαλλαν ὁ πρόεδρος τῶν Ἱεροψαλτῶν Ἑλλάδος κ. Κωνσταντῖνος Πολίτης, μέ καταγωγή ἀπό τόν Ἅγιο Βλάσιο καί ὁ Κωνσταντῖνος Παππᾶς.
Πρίν τήν ἀπόλυση, ὁ κ. Κωνσταντῖνος Βραχωρίτης προσέφερε ἕνα ἐγκόλπιο στόν Σεβασμιώτατο μέ ἀφορμή τήν συμπλήρωση 30 ἐτῶν ἀρχιερατίας του. Ὁ Σεβασμιώτατος ἐξέφρασε τήν χαρά του πού συνάντησε τοῦ Χριστιανούς, ἰδιαιτέρως τά μικρά παιδιά καί ζήτησε ἀπό τούς παρόντες νά εὔχονται γιά αὐτόν γιά νά τελειώση καλῶς τήν διακονία του καί νά δώση καλή ἀπολογία στόν Χριστό, ὅπως εὐχόμαστε σέ κάθε θεία Λειτουργία. Μετά τήν Θεία Λειτουργία ἡ ἐνορία προσέφερε κέρασμα στό καφενεῖο τοῦ χωριοῦ ὅπου ὁ Σεβασμιώτατος συζήτησε μέ τούς κατοίκους πολλά ἐνδιαφέροντα θέματα, ἐκκλησιαστικά καί τοπικά.
Ἱερατική Σύναξη Φεβρουαρίου 2025
Τήν Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε ἡ μηνιαία Ἱερατική Σύναξη τῶν Κληρικῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, στήν Ναύπακτο. Ἀπό πέρυσι ὁ Σεβασμιώτατος ἀναλύει στίς μηνιαῖες Ἱερατικές Συνάξεις τίς Ἐγκυκλίους τοῦ ἁγίου Καλλινίκου, Μητροπολίτου Ἐδέσσης. Μέχρι τώρα ἔχει ἀναλύσει 9 θέματα στά ὁποῖα φαίνεται ἡ ὅλη προσωπικότητα καί ἡ ἁγιότητα τοῦ βίου τοῦ ἁγίου Καλλινίκου ὡς Ἐπισκόπου καί ὡς Ποιμένα.
Στήν σημερινή Σύναξη ἀνέλυσε τό 10ο θέμα, ὅπου παρουσίασε τόν ἅγιο Καλλίνικο ὡς κήρυκα τοῦ θείου λόγου. Ἀναφέρθηκε τόσο στίς Ἐγκυκλίους τοῦ Ἁγίου γιά τήν ἀξία καί τόν τρόπο πού πρέπει νά γίνεται ἀπό τούς Κληρικούς τό κήρυγμα στούς Ἱερούς Ναούς, ὅσο καί στό πῶς ὁ ἴδιος ἐκήρυττε. Στήν ἀρχή τόνισε τήν ἀναγκαιότητα τοῦ κηρύγματος γιά τήν προετοιμασία τῶν ἀνθρώπων νά δεχθοῦν τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ὅπως τό βλέπουμε στήν διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ καί τῶν Ἀποστόλων. Ἔπειτα, ἔκανε λόγο γιά τήν θέση τοῦ ἱεροῦ κηρύγματος στήν θεία Λειτουργία μετά τήν ἀνάγνωση τῶν ἀναγνωσμάτων ἀπό τούς Ἀποστόλους καί τά Εὐαγγέλια, ὅπως φαίνεται στίς Ἀποστολικές Διαταγές, τήν Ἀπολογία τοῦ Ἰουστίνου, τοῦ Φιλοσόφου καί Μάρτυρος, καί στούς ἱερούς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας. Στήν συνέχεια προσδιόρισε τά χαρακτηριστικά τοῦ ὀρθοδόξου κηρύγματος, τό ὁποῖο διαφέρει ἀπό κάθε ἄλλο κήρυγμα πού γίνεται ἀπό Προτεστάντες καί ἄλλους θρησκευτικούς λειτουργούς. Τό ὀρθόδοξο κήρυγμα πρέπει νά εἶναι Χριστοκεντρικό, ἐκκλησιοκεντρικό, πατερικό καί νά ἀποβλέπη στήν καθοδήγηση τῶν Χριστιανῶν γιά νά θεραπευτοῦν πνευματικά καί νά ἀγαπήσουν τόν Θεό καί τήν Ἐκκλησία.
Ἀκολούθως, ἀναφέρθηκε στόν τρόπο πού κήρυττε ὁ ἅγιος Καλλίνικος, τό πῶς προετοιμαζόταν, ποιό ἦταν τό περιεχόμενο τῶν κηρυγμάτων του καί ποιά ἦταν ἡ δομή τους. Δηλαδή ἔθετε μιά συγκεκριμένη «θεματική πρόταση», πρότασσε ἕνα χαρακτηριστικό ἁγιογραφικό χωρίο καί ἔπειτα ἀνέλυε σέ βάθος δύο ἤ τρία σημεῖα τῆς «θεματικῆς πρότασης», χωρίς νά ἐπεκτείνεται σέ παράπλευρα θέματα. Ἔτσι, τό κήρυγμά του εἶχε συγκεκριμένη δομή καί κατέληγε σέ συγκεκριμένο συμπέρασμα. Ἦταν ἀριστουργηματικός ὁ τρόπος πού κήρυττε, ἀλλά ὁ λόγος του εἶχε δύναμη καί πειστικότητα, διότι συνδεόταν μέ τήν ἁγία του ζωή. Ἔπειτα ὁ Σεβασμιώτατος ἔδωσε μερικά παραδείγματα γιά νά τεκμηριώση τόν τρόπο πού κήρυττε ὁ ἅγιος Καλλίνικος. Παρέμεινε μόνο στήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀπό τούς φακέλλους πού διασώζονται, καί ἀνέφερε τίς «θεματικές προτάσεις» κάθε κηρύγματος, ἑρμηνεύοντας τήν εὐαγγελική περικοπή τῆς ἡμέρας μέ τήν πρόσκληση τοῦ Χριστοῦ στόν Φίλιππο καί τήν προσέλευση τοῦ Ναθαναήλ.
Παρουσίασε τά διαγράμματα τεσσάρων κηρυγμάτων ἀπό τό ἴδιο εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα.
- Ὁ δρόμος γνώσεως τοῦ Χριστοῦ μέ τήν ἀνάγνωση τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῆς καθαρότητας τοῦ βίου, ὅπως ὁ Φίλιππος καί ὁ Ναθαναήλ πού διάβαζαν τίς Γραφές καί εἶχαν καθαρή καρδιά.
- Τά αἴτια τῆς ἀποστασίας ἀπό τόν Θεό πού γίνεται μέ τήν προκατάληψη καί τά πάθη, ἐπειδή δέν ἀκολουθοῦν ὅλοι τόν Χριστό, ὅταν προσκαλοῦνται (ἔρχου καί ἴδε).
- Ἡ ἁπανταχοῦ παρουσία τοῦ Θεοῦ καί οἱ ὠφέλειες πού προέρχονται ἀπό αὐτήν, ὅπως ὁ Χριστός ἔβλεπε τόν Ναθαναήλ πού διάβαζε κάτω ἀπό τό δένδρο.
- Ὁ θρίαμβος τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τήν βία, τό ψεῦδος καί τήν πλάνη, πού ἀνταποκρίνεται στό «μείζω τούτων ὄψει».
Καί κατέληξε ὅτι ὁ ἅγιος Καλλίνικος προετοίμαζε προσεκτικά τό κήρυγμά του, ἀπό τήν προηγούμενη ἡμέρα, κάνοντας ἕνα ἀναλυτικό διάγραμμα, προσευχόταν νά τοῦ δώση ὁ Θεός φώτιση καί τελικά κήρυττε μέ τήν ἴδια του τήν ὕπαρξη, ἔπειθε τούς ἀκροατές του μέ τήν πίστη του καί τήν ζωή του, ἀφοῦ ὁ ἴδιος, ὅταν παρουσιαζόταν, ἦταν ἕνα κήρυγμα ἀσκήσεως, μεθέξεως Θεοῦ, μετανοίας, κατανύξεως, πόθου καί δίψας Θεοῦ. Ὁ ἅγιος Καλλίνικος ὁμιλοῦσε ὡς Προφήτης, Ἀπόστολος καί ἀσκητής, ἀναφερόμενος πάντα στόν σύγχρονο ἄνθρωπο μέ τά προβλήματά του, τό κήρυγμά του ἦταν μιά προσευχή καί προξενοῦσε κατάνυξη στούς ἀκροατές του.
Μετά τήν ὁλοκλήρωση τῆς ἀναφορᾶς του στίς Ἐγκυκλίους τοῦ ἁγίου Καλλινίκου, ὁ Σεβασμιώτατος ἐνημέρωσε τούς Ἱερεῖς γιά τήν λειτουργία τῶν ΣΜΥΚ καί στήν συνέχεια τόν λόγο ἔλαβε ὁ ἱεροκήρυξ τῆς Μητροπόλεως, ἀρχιμ. π. Πολύκαρπος Θεοφάνης, πού ἀνέπτυξε σύντομα τό θέμα: «Ἡ σωστή προετοιμασία τῆς πανηγύρεως ἑνός Ναοῦ», ὅπου ἀναφέρθηκε σέ πρακτικές συμβουλές, ὅπως τήν καθαριότητα τοῦ Ναοῦ, τήν σωστή χρήση τῶν μεγαφώνων, τήν κοινοποίηση τῆς πανηγύρεως στά μέσα ἐνημέρωσης, τήν πρόσκληση Κληρικῶν, τήν μέριμνα γιά καλούς ἱεροψάλτες, τήν συμμετοχή τῶν ἐνοριτῶν στίς ἐργασίες κλπ.
Ἑορτή τοῦ Προστάτου τῆς Ναυπακτίας ἁγίου Πολυκάρπου
Τήν Κυριακή τῶν Ἀπόκρεω, 23 Φεβρουαρίου 2025, ἡ Ἱερά Μητρόπολις Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου τίμησε τόν προστάτη τῆς Ναυπακτίας, ἅγιο ἱερομάρτυρα Πολύκαρπο. Τό πρωΐ τῆς Κυριακῆς ὁ Μητροπολίτης μας κ. Ἱερόθεος τέλεσε τήν θεία Λειτουργία στόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου στήν Μαμουλάδα Ναυπακτίας. Στίς Ἀκολουθίες τέθηκε πρός προσκύνηση τμῆμα λειψάνου τοῦ ἁγίου Πολυκάρπου. Μαζί του συλλειτούργησαν ὁ πολιός ἀρχιμανδρίτης π. Ἀντώνιος Βαζούρας, ὁ ἑορτάζων ἱεροκήρυκας ἀρχιμ. π. Πολύκαρπος Θεοφάνης, ὁ ἐφημέριος τοῦ Ναοῦ π. Γεώργιος Σαβελώνας καί ὁ Διάκονος π. Παΐσιος Παρασκευᾶς.
Ὁ Σεβασμιώτατος στό κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στήν περικοπή τῆς Μελλούσης Κρίσεως, ὅτι θά ἔλθη ὁ Χριστός στήν Δευτέρα Του παρουσία μέ δόξα καί θά κρίνη ὅλους τούς ἀνθρώπους. Αὐτό τό ὁμολογοῦμε στό «Σύμβολο τῆς Πίστεως» καί εἶναι πίστη τῆς Ἐκκλησίας, καί μέ αὐτό βαπτιζόμαστε καί συμμετέχουμε στό Μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας. Στήν συνέχεια ἀνέφερε μιά ὁμιλία τοῦ ἁγίου Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου ὅτι αὐτή ἡ Κρίση ἀρχίζει ἀπό αὐτήν τήν ζωή καί ὅτι «ἡ κρίση ἐνεργεῖται σέ μᾶς καί τώρα πρό τοῦ θανάτου μέ τήν μετάνοια, καί σέ ὅσους πραγματοποιηθῆ κατά τήν παροῦσα ζωή δέν τόν συναντᾶ κατά τήν μέλλουσα». Ἀναλύει, χρησιμοποιώντας χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ὅτι σέ ὅσους ζοῦν στήν παροῦσα ζωή ὡς «τέκνα φωτός» καί ὡς ἐν ἡμέρᾳ εὐσχημόνως περιπατοῦν «δέν θά ἔλθη ἡ ἡμέρα Κυρίου, διότι εἶναι πάντοτε καί διά παντός μέσα σέ αὐτήν». Αὐτό δέν σημαίνει ὅτι δέν θά ἔλθη ἡ ἡμέρα τῆς Κρίσεως καί τῆς Δίκης, ἀλλά ὅτι τότε οἱ ἅγιοι θά ἐμφανισθοῦν μέσα στό φῶς καί δέν θά κριθοῦν, ἀφοῦ ἔχουν κριθῆ ἀπό τήν παροῦσα ζωή καί ἔγιναν φίλοι τοῦ Χριστοῦ, κατά τόν λόγον «ὑμεῖς φίλοι μού ἐστε». Βέβαια, καί οἱ ἅγιοι ἀναμένουν τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ, γιά νά ἀναστηθοῦν καί τά σώματά τους, ὥστε ὁλόκληροι νά ζοῦν μέσα στό φῶς τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.
Ἕνας τέτοιος φίλος τοῦ Χριστοῦ ἦταν καί ὁ ἅγιος Πολύκαρπος, Ἐπίσκοπος Σμύρνης, ἅγιος Ἐπίσκοπος καί ἅγιος μάρτυρας, ὁπότε ἔχει ἤδη κριθῆ. Καί ὡς φίλος τοῦ Χριστοῦ ἔχει παρρησία στόν Χριστό καί προσεύχεται γιά μᾶς.
Ἐκκλησιάστηκαν ὁ βουλευτής Αἰτωλοακαρνανίας κ. Θανάσης Παπαθανάσης, ὁ Πρόεδρος τοῦ Περιφερειακοῦ Συμβουλίου Δυτικῆς Ἑλλάδος, κ. Χρῆστος Παΐσιος, ὁ Δημοτικός Σύμβουλος κ. Ἀνδρέας Κωνσταντόπουλος καί ὁ Πρόεδρος τῆς Κοινότητας κ. Χρῆστος Κόγκος. Μετά τήν θεία Λειτουργία προσφέρθηκε κέρασμα ἀπό τίς κυρίες τῆς Ἐνορίας στήν αἴθουσα πλησίον τοῦ Ναοῦ.
Νά σημειωθῆ ὅτι ὁ ἅγιος Πολύκαρπος τιμήθηκε λαμπρά καί στήν Ἱερά Μονή τῆς Παναγίας Ἀμπελακιωτίσσης, ὅπου θησαυρίζεται ἀπότμημα τῆς Τιμίας Χειρός τοῦ Ἁγίου. Τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν προεξῆρχε ὁ καθηγούμενος, ἀρχιμ. π. Πολύκαρπος Παστρωμᾶς.
Θεῖο κήρυγμα
Ἀπόλυσις
Φωτογραφίες
Τρισάγιο & συμμετοχὴ στὴν συγκέντρωση γιὰ τὰ θύματα τῶν Τεμπῶν
- Προβολές: 18