Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα Ἰουλίου 2023
Ἑορτὴ Ἁγίων Ἀναργύρων Χάνια Γαυρολίμνης
Ἀρχιερατικὴ θεία Λειτουργία. Κυριακὴ Δ Ματθαίου, 2 Ἰουλίου 2023, Ἁγία Παρασκευὴ Δάφνη
Ἑορτές τῶν Ἁγίων Σωφρονίου καί Παϊσίου στήν Ναύπακτο.
Τό διήμερο 11 καί 12 Ἰουλίου 2023, στήν πόλη τῆς Ναυπάκτου ἔγιναν δύο συνεχόμενες πανηγύρεις πρός τιμήν τοῦ ἁγίου Σωφρονίου τοῦ Ἁγιορείτου καί τοῦ ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου, στά δύο Παρεκκλήσια τά ὁποῖα εἶναι ἀφιερωμένα στήν μνήμη τους• τοῦ ἁγίου Σωφρονίου στόν Ἱερό Ναό τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς Ναυπάκτου καί τοῦ ἁγίου Παϊσίου στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου. Στίς 11 Ἰουλίου ἑορτάστηκε ἡ μνήμη τοῦ ἁγίου Σωφρονίου. Κατά τήν διάρκεια τῆς ἀκολουθίας τοῦ Ἑσπερινοῦ ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος στό κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στόν ἅγιο Σωφρόνιο καί τόνισε τίς δύο μεγάλες εὐεργεσίες πού προσέφερε στήν Ἐκκλησία καί τόν κόσμο. Ἡ πρώτη εὐεργεσία εἶναι ὅτι ἀπεκάλυψε τήν κρυμμένη ζωή τοῦ ἁγίου Σιλουανοῦ, τοῦ μεγάλου αὐτοῦ θεολογικοῦ ἀδάμαντος τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως φαίνεται ἀπό τήν βιογραφία πού συνέγραψε ὁ ἅγιος Σωφρόνμιος καί ἀπό τά θεολογικά γραπτά του. Ἡ δεύτερη μεγάλη εὐεργεσία εἶναι ὅτι πρός τό τέλος τῆς ζωῆς του, μέ τό βιβλίο του «Ὀψόμεθα τόν Θεό καθώς ἐστί» ἀπεκάλυψε τήν δική του πνευματική ἐμπειρία πού εἶχε στό Ἅγιον Ὄρος, καί ἡ ὁποία θά παρέμενε κρυμμένη ἀπό τά βλέμματα τῶν ἀνθρώπων. Καί τά δύο αὐτά δῶρα εἶναι εὐλογίες τοῦ Θεοῦ στόν κόσμο καί δείχνουν ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι γεμάτη ἀπό τέτοιους θεολογικούς θησαυρούς, ἀρκεῖ νά ἔχουμε πνευματικούς ὀφθαλμούς γιά νά τούς βλέπουμε.
Τήν κυριώνυμη ἡμέρα λειτούργησε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ἰταλίας κ. Πολύκαρπος, πού παρεπιδημεῖ αὐτόν τόν καιρό στήν Ναύπακτο, τήν γενέτειρα πόλη του, λόγῳ καί τῆς ἀγάπης πού τρέφει πρός τήν ἁγία Εὐφημία πού ἑορτάζει ἐκείνη τήν ἡμέρα, καί τῆς ὁποίας τά ἱερά λείψανα εὑρίσκονται στόν Πατριαρχικό Ναό τοῦ Ἁγίου Γεωργίου στήν Βασιλεύουσα Πόλη. Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ἰταλίας τόνισε ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἀναδεικνύει ἁγίους σέ ὅλες τίς ἐποχές. Ὁμίλησε γιά τό θαῦμα τῆς ἁγίας Εὐφημίας, ἡ ὁποία ἐπεκύρωσε τόν τόμο τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, καθώς ἐπίσης ἀναφέρθηκε στόν βίο καί τήν πολιτεία τοῦ ὁσίου Σωφρονίου τοῦ Ἁγιορείτου, ὁ ὁποῖος εἶναι σύγχρονος ἅγιος.
Στίς 12 Ἰουλίου ἑορτάστηκε ἡ μνήμη τοῦ ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου στό Παρεκκλήσι τοῦ Ἱεροῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου. Κατά τόν Ἑσπερινό τῆς ἑορτῆς, μαζί μέ τέσσερεις Ἱερεῖς τῆς πόλεως, ἔλαβε μέρος καί ὁ Ἱεροκήρυξ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως π. Εἰρηναῖος Κουτσογιάννης, ὁ ὁποῖος ὁμίλησε ἐπίκαιρα. Ἀναφέρθηκε στόν βίο καί τήν πολιτεία τοῦ ἁγίου Παϊσίου, καθώς καί στήν διδασκαλία του. Ἰδιαιτέρως τόνισε τό ὅτι ὁ ἅγιος Παΐσιος προέτρεπε τούς πιστούς νά ἔχουν φιλότιμο, τό ὁποῖο εἶναι ἡ ἀνιδιοτελής ἀγάπη, πού προσφέρει καί προσφέρεται χωρίς νά περιμένη ἀνταλλάγματα. Ἀνήμερα τῆς ἑορτής τοῦ Ἁγίου κατά τήν θεία Λειτουργία λειτούργησε ὁ Ποιμενάρχης μας κ. Ἱερόθεος μαζί μέ τούς Ἱερεῖς π. Θεμιστοκλῆ Τσιτσιρίκη καί π. Γεώργιο Παπαβαρνάβα, καί τούς Διακόνους π. Παΐσιο Παρασκευᾶ καί π. Ἀντώνιο Ἀντωνιάδη. Στό κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στούς ἁγίους πού εἶναι οἱ φίλοι τοῦ Χριστοῦ καί ἕνας τέτοιος φίλος τοῦ Χριστοῦ εἶναι ὁ ἅγιος Παΐσιος. Εἶπε ὅτι οἱ ἅγιοι ζοῦν σέ ὅλες τίς ἐποχές, σύμφωνα μέ τόν λόγο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ὅτι ὁ Νῶε ἦταν δίκαιος καί τέλειος κατά τήν ἐποχή του. Ἀναφερόμενος στόν ἑορτάζοντα ἅγιο Παΐσιο τόνισε ἰδιαίτερα δύο χαρακτηριστικά του γνωρίσματα.
Τό πρῶτο γνώρισμά του ἦταν ὅτι εἶχε τήν ἱκανότητα νά διαχειρίζεται τούς λογισμούς τῶν ἀνθρώπων καί νά τούς ἐλευθερώνη ἀπό τούς κακούς λογισμούς πού τούς βασάνιζαν. Ἦταν ὄντως ἕνας θεραπευτής χιλιάδων ἀνθρώπων πού τόν ἐπισκέπτονταν γιά νά τοῦ ποῦν τά προβλήματά τους, καί μέ ἕναν λόγο του τούς ἀπελευθέρωνε ἀπό τίς ἐσωτερικές ἀγκυλώσεις. Τό δεύτερο γνώρισμά του ἦταν ὅτι διακρινόταν ἀπό ἕνα οἰκουμενικό φρόνημα. Δέν ἐννοοῦμε τό οἰκουμενιστικό, ἀλλά τό οἰκουμενικό φρόνημα, πού σημαίνει ὅτι ἀγαποῦσε ὅλους τούς ἀνθρώπους καί ἀνῆκε σέ ὅλους, δέν κλεινόταν σέ περιοριστικά ἀνθρώπινα σχήματα. Μάλιστα ἔλεγε ὅτι ὁ πραγματικός μοναχός βγαίνει ἀπό τήν οἰκογένειά του καί εἰσέρχεται στήν οἰκογένεια τοῦ Ἀδάμ. Γι’ αὐτό καί κανείς δέν μπορεῖ νά ἰδιοποιεῖται τόν ἅγιο Παΐσιο, ἀφοῦ ἀνήκει σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους. Στό τέλος ἀναφέρθηκε στήν πνευματική σχέση πού εἶχε ὁ ἅγιος Παΐσιος μέ τόν ἅγιο Καλλίνικο Ἐδέσσης, τόν ὁποῖον σεβόταν ἰδιαίτερα. Κάποια φορά οἱ δύο Ἅγιοι εἶχαν μιά εὐλογημένη συνάντηση, ὅταν ὁ ἅγιος Παΐσιος ἐπισκέφθηκε τόν ἅγιο Καλλίνικο στήν Ἔδεσσα Ἔτσι, οἱ ἅγιοι εἶναι φίλοι τοῦ Χριστοῦ καί φίλοι μεταξύ τους.
Εὐχήθηκε χρόνια πολλά καί στόν ἑορτάζοντα Διάκονο π. Παΐσιο. Μετά τό πέρας τῆς θείας Λειτουργίας οἱ κυρίες τῶν Συνδέσμων Ἀγάπης τῶν ὡς ἄνω Ἱερῶν Ναῶν δεξιώθηκαν τούς Κληρικούς, τούς Ἱεροψάλτες καί τό ἐκκλησίασμα, στήν Αἴθουσα τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τῆς Ἐνορίας τους.
Ὁμιλία στὸν Ἑσπερινὸ Ἁγίου Σωφρονίου
Ἀπόλυσις Θείας Λειτουργίας Ἁγίου Παϊσίου
Φωτογραφίες ἑορτὴ Ἁγίου Σωφρονίου
Φωτογραφίες ἑορτὴ Ἁγίου Παϊσίου
Ἑορτὴ τοῦ Προφήτου Ἠλία στὸ Κάστρο τῆς Ναυπάκτου
Τήν Πέμπτη 20 Ἰουλίου 2023, ἑορτή τοῦ Προφήτου Ἠλιοῦ τοῦ Θεσβίτου, πανηγύρισε τό ὁμώνυμο Παρεκκλήσιο τοῦ Προφήτου, τό ὁποῖο βρίσκεται στήν κορυφή καί ἐντός τῶν τειχῶν τοῦ Κάστρου τῆς Ναυπάκτου, καί στό ὁποῖο κάθε χρόνο ἀνηφορίζουν πολλοί πιστοί γιά νά ἐκκλησιαστοῦν καί νά λάβουν τήν εὐλογία τοῦ Προφήτου. Μέ τήν ἑορτή τοῦ Προφήτη Ἠλία, συμπίπτει ἡ ἐπέτειος τῆς ἐκλογῆς (19 Ἰουλίου) καί τῆς χειροτονίας εἰς Μητροπολίτην (20 Ἰουλίου) τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου, ὁ ὁποῖος ἐφέτος συμπλήρωσε 28 ἔτη ὡς Ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. Τήν Παραμονή τῆς ἑορτῆς τελέσθηκε ὁ Ἀρχιερατικός Ἑσπερινός μετά ἀρτοκλασίας, χοροστατοῦντος τοῦ Μητροπολίτου μας κ. Ἱεροθέου. Στό κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στήν εἰκόνα τοῦ Προφήτη Ἠλία πού κάθεται μπροστά ἀπό ἕνα σπήλαιο. Πρόκειται γιά τό σπήλαιο ὅπου τόν ἔστειλε ὁ Θεός στό ὄρος Χωρήβ. Ἐκεῖ ἔλαβε ἐντολή ἀπό τόν Θεό νά ἐξέλθη τήν ἄλλη ἡμέρα γιατί θά περάση ὁ Κύριος. Τήν ἑπομένη ἡμέρα ἔγινε μεγάλη ἀνεμοθύελλα, ἀλλά δέν ἦταν σέ αὐτήν ὁ Θεός. Ἔπειτα ἔγινε σεισμός, ἀλλά οὔτε ἐκεῖ ἦταν ὁ Θεός. Ἀκολούθησε πῦρ, οὔτε καί ἐκεῖ ἦταν ὁ Θεός. Τέλος ἀκούστηκε «φωνή αὔρας λεπτῆς» καί ἐκεῖ ἦταν ὁ Κύριος πού τοῦ ἔδινε ὁδηγίες τί ἔπρεπε νά κάνη. Ἀναλύοντας αὐτό τό γεγονός εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος πάντοτε ἀναζητᾶ τόν Θεό καί ὁ Θεός ἀναζητᾶ τόν ἄνθρωπο, ἀφοῦ ὁ ἄνθρωπος δέν μπορεῖ νά ζήση χωρίς Θεό, ἐπειδή εἶναι θεολογικόν ὄν. Ἔπειτα, τόνισε ὅτι, γιά νά ἀναζητήση ὁ ἄνθρωπος τόν Θεό, χρειάζεται προετοιμασία• νά κλειστῆ στό δικό του ἐσωτερικό σπήλαιο, στήν καρδιά του, καί νά ζῆ μέ προσευχή. Ἐπίσης, εἶναι σημαντικό νά ξέρουμε τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο ἐμφανίζεται ὁ Θεός• δέν ἐμφανίζεται ὡς ἀνεμοθύελλα, οὔτε ὡς σεισμός, οὔτε ὡς πῦρ, ἀλλά ὡς «φωνή αὔρας λεπτῆς», πού δείχνει τήν ἀγάπη. Κατέληξε ὅτι ὁ Προφήτης Ἠλίας μᾶς δείχνει ὅτι τά μεγαλύτερα θέματα στήν ζωή μας δέν εἶναι τά φιλοσοφικά, τά κοινωνικά, ἀλλά τά θεολογικά, ἡ σχέση μας μέ τόν Θεό τῆς ἀγάπης καί τῆς φιλανθρωπίας.
Κατά τήν ἀπόλυση τοῦ Ἑσπερινοῦ ὁ Σεβασμιώτατος συνεχάρη τούς πολλούς προσκυνητές, πού, ὅπως κάθε χρόνο, ἔτσι καί φέτος παρά τόν καύσωνα, ἀνηφόρισαν στήν κορυφή τοῦ Κάστρου γιά νά συμμετάσχουν στόν Ἑσπερινό, ὁ ὁποῖος τελέσθηκε στόν αὔλειο χῶρο μπροστά ἀπό τό Παρεκκλήσιο.
Τό πρωΐ τῆς ἑορτῆς τοῦ Προφήτου Ἠλιοῦ τελέσθηκε στό Παρεκκλήσιο Ὄρθρος καί Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία ἀπό τόν Μητροπολίτη μας κ. Ἱερόθεο, τόν ὁποῖο πλαισίωσαν ὁ Γεν. Ἀρχ. Ἐπίτροπος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως π. Θωμᾶς Βαμβίνης, οἱ Ἐφημέριοι τῆς Ἐνορίας τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς, στήν ὁποία ἀνήκει τό Παρεκκλήσιο, π. Θεμιστοκλῆς Τσιτσιρίκης καί π. Γεώργιος Παπαβαρνάβας καί οἱ Διάκονοι π. Παΐσιος καί π. Ἀντώνιος. Στό κήρυγμά του συνέχισε τό περιστατικό πού συνέβη μέ τήν ἐμφάνιση τοῦ Θεοῦ στόν Προφήτη Ἠλία, πού τοῦ ἔδωσε ἐντολή νά πορευθῆ «εἰς ὁδόν ἐρήμου Δαμασκοῦ» καί νά προβῆ σέ τρεῖς πράξεις: Νά χρίση τόν Ἀζαήλ βασιλέα τῆς Συρίας, τόν Ἰού βασιλέα τοῦ Ἰσραήλ καί τόν Ἐλισσαιέ «εἰς προφήτην ἀντί αὐτοῦ». Στήν συνέχεια ἡ Ἁγία Γραφή παρουσιάζει τήν χρίση τοῦ Ἐλισσαίου σέ προφήτη. Τόν συνάντησε πού ὄργωνε μέ τέσσερα ζεύγη βοδιῶν, τόν πλησίασε καί τοῦ ἔριξε πάνω του τήν μηλωτή (δέρμα προβάτου) πού φοροῦσε. Τότε ὁ Ἐλισσαῖος ἄφησε τά βόδια, πῆγε στόν προφήτη Ἠλία καί τοῦ εἶπε ὅτι θά πάη νά καταφιλήση τόν πατέρα του καί θά τόν ἀκολουθήση. Πῆγε, θυσίασε τά βόδια, τά ἔψησε καί ἔδωσε στόν λαό νά φάγη καί ἔπειτα ἀκολούθησε τόν Ἠλία καί «ἐλειτούργει αὐτῷ», δηλαδή τόν ὑπηρετοῦσε μέχρι τήν ἀνάληψή του. Εἶπε ὅτι αὐτή ἡ κλήση τοῦ Ἐλισσαίου ἦταν ἀπό προφήτη σέ προφήτη. Ὁ Ἐλισσαῖος ἐγκατέλειψε τά πάντα καί ἀκολούθησε ἕναν προφήτη. Κατέληξε ὅτι τό περιστατικό αὐτό δείχνει τό πῶς μεταδίδεται τό χάρισμα, καί πῶς παραλαμβάνεται. Ὅπως ἡ ἀνθρώπινη γνώση μεταδίδεται ἀπό αὐτόν πού τήν κατέχει σέ αὐτόν πού τήν ζητᾶ καί ἀφιερώνει τά πάντα γιά νά τήν παραλάβη, ἔτσι συμβαίνει καί μέ τό χάρισμα, τήν προφητεία. Ὁ προφήτης μεταδίδει τό προφητικό χάρισμα στά πνευματικά του παιδιά καί οἱ ἅγιοι μεταδίδουν τόν τρόπο γιά νά γίνουν καί οἱ ἄλλοι ἅγιοι. Αὐτός εἶναι ἕνας πνευματικός νόμος, πού ἐκφράζει τό μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας, τό μυστήριο τῆς θεολογίας καί τό μυστήριο τῆς ὑπακοῆς.
Πρίν τήν ἀπόλυση τῆς Θείας Εὐχαριστίας ὁ Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως π. Θωμᾶς Βαμβίνης, εὐχήθηκε ἐκ μέρους τῶν Ἱερέων καί τοῦ λαοῦ κατάλληλα στόν Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη κ. Ἱερόθεο γιά τήν 28η ἐπέτειο τῆς ἐκλογῆς καί χειροτονίας του σέ Ἐπίσκοπο καί Μητροπολίτη τῆς Ναυπάκτου. Ὁ Σεβασμιώτατος εὐχαρίστησε ὅλους τούς συνεργάτες του, τούς συμμετέχοντες στήν πανήγυρη, τούς Ἱερεῖς, τούς ψάλτες, τούς ἐπιτρόπους, ὅσους βοήθησαν στήν ἑορτή, καί τόν Δημήτρη Ἰωάννου γιά τήν τηλεοπτική κάλυψη. Τέλος, οἱ ἱεροψάλτες ἔψαλαν τό «Πολυχρόνιο» τοῦ Σεβασμιωτάτου.
Φωτογραφίες Ὄρθρος Θεία Λειτουργία
Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στήν Ἄνω Χώρα Ναυπακτίας
Τήν Κυριακή, 23 Ἰουλίου 2023, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος, ξεκινώντας τίς περιοδεῖες του στά χωριά τῆς Ὀρεινῆς Ναυπακτίας, ἐπισκέφθηκε τήν γραφική Ἄνω Χώρα Ναυπακτίας ἤ «Λομποτινά», στήν ὁποία ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός δίδαξε ὡς δάσκαλος. Ἡ Ἄνω Χώρα Ναυπακτίας εἶναι ἕνα ὄμορφο καί τουριστικά ἀνεπτυγμένο χωριό, ἱδιαίτερα τούς θερινούς μῆνες, καί βρίσκεται σέ ὑψόμετρο 1050 μ. καί σέ ἀπόσταση περίπου μιάμισης ὥρας ἀπό τήν πόλη τῆς Ναυπάκτου. Τό πρωΐ τῆς Κυριακῆς τέλεσε τήν θεία Λειτουργία στόν ἐμβληματικό Ἱερό Ναό τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς, ὁ ὁποῖος δεσπόζει στό κέντρο τοῦ χωριοῦ. Στό κήρυγμά του ἔλαβε ἀφορμή ἀπό τό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα, πού παρουσίαζε τόν Χριστό νά διδάσκη στίς συναγωγές καί νά θεραπεύη τούς δύο τυφλούς καί τόν δαιμονισμένο κωφό, καί ὁμίλησε γιά τόν σωματικό πόνο καί πῶς ἀντιμετωπίζεται.
Εἶπε ὅτι, κατά τούς εἰδικούς, ὁ σωματικός πόνος διέρχεται τρία στάδια. Τό πρῶτο στάδιο εἶναι τό «σῆμα» πού λειτουργεῖ ὡσάν συναγερμός στίς ἀπολήξεις τῶν νεύρων, τό δεύτερο στάδιο εἶναι ἡ διαλογή πού γίνεται στόν νωτιαῖο μυελό, γιά τό ποιό σῆμα θά σταλῆ στόν ἐγκέφαλο, καί τό τρίτο στάδιο εἶναι ἡ ἀπάντηση πού γίνεται στόν φλοιό τοῦ ἐγκεφάλου. Οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι δίνουν σημασία στό πρῶτο στάδιο τοῦ πόνου, ἀλλά τό σημαντικό εἶναι ἡ ἀντιμετώπιση τοῦ πόνου στό τρίτο στάδιο, στό ὁποῖο δημιουργοῦνται δύο δυνατότητες. Ἡ μία εἶναι, ὅταν ὁ ἄνθρωπος τροποποιῆ τόν πόνο μέ καλούς λογισμούς, ἡ ἄλλη, ὅταν τόν μεγενθύνη μέ σκέψεις πού λειτουργοῦν ὡς ἐνισχυτές τοῦ πόνου. Στήν καλή ἀντιμετώπιση τοῦ πόνου συντελεῖ ἡ διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὁποία μᾶς μαθαίνει πῶς νά ἐμπιστευόμαστε τόν Θεό καί νά λύνουμε τά θέματα πού παρουσιάζονται στήν ζωή μας μέσα ἀπό τό θέλημά Του. Κατέληξε, ὅτι κάθε πρόβλημα, ὅπως καί αὐτό τοῦ καύσωνα τῶν ἡμερῶν μας, πρέπει νά τό ἀντιμετωπίζουμε μέ καλούς λογισμούς, ὥστε νά μή βασανιζόμαστε, ἀλλά νά κάνουμε πιό ὄμορφη τήν ζωή μας.
Στήν ἀπόλυση τῆς θείας Λειτουργίας ἐξέφρασε τήν χαρά του πού λειτούργησε στόν Ἱερό αὐτό Ναό καί εἶδε ἀγαπητούς του ἀνθρώπους, καί ἐκτός τῶν ἄλλων χάρηκε πού οἱ εἰκόνες τοῦ Τέμπλου, ὅπως καί ἡ Ὡραία Πύλη, ἁγιογραφήθηκαν ἀπό τόν ἅγιο Δανιήλ τόν Κατουνακιώτη, στίς ἀρχές τοῦ 20οῦ αἰώνα, καί ἀποτελοῦν πνευματικό κειμήλιο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, καί ζήτησε τίς πρεσβεῖες του. Μετά τό πέρας τῆς θείας Λειτουργίας ὁ Σεβασμιώτατος περπάτησε στόν λιθόστρωτο δρόμο τοῦ χωριοῦ, χαιρέτησε καί εὐλόγησε τούς κατοίκους καί τούς παραθεριστές καί παρακάθισε σέ καφενεῖο τοῦ χωριοῦ, ὅπου συζήτησε μέ τούς ἀνθρώπους, ἀναφερόμενος κυρίως στό πῶς ἀντιμετώπιζε τούς λογισμούς τῶν ἀνθρώπων ὁ ἅγιος Παΐσιος.
Κατά τήν ἀναχώρησή του, ἐπισκέφθηκε τό ἐκκλησάκι τοῦ Τιμίου Προδρόμου Ἄνω Χώρας, τό ὁποῖο βρίσκεται στά 1300 μ. ὑψόμετρο καί ὑπῆρξε ὁ τόπος στόν ὁποῖο προσευχόταν ὁ τότε ἀσυρματιστής στρατιώτης Ἀρσένιος Ἐζνεπίδης, ὁ μετέπειτα ἁγιορείτης μοναχός ἅγιος Παΐσιος, ἀπό τόν Νοέμβριο τοῦ 1948 ἕως καί τόν Μάϊο τοῦ 1949, τό ὁποῖο ἱδιαιτέρως θυμόταν καί εὐλαβεῖτο. Στό ἐκκλησάκι τοῦ Τιμίου Προδρόμου ξεναγήθηκε ἀπό τόν ἐφημέριο τοῦ χωριοῦ, π. Γεώργιο Μούκα, καί τόν ἱστορικό καί βιβλιογράφο κ. Ἀθανάσιο Πατούχα. Τέλος, διετύπωσε τήν ἐπιθυμία του, ἐκφράζοντας καί τήν ἐπιθυμία τῶν κατοίκων τοῦ χωριοῦ, νά κτισθῆ ἕνα καλαίσθητο ἱερό Προσκυνητάρι τοῦ ἁγίου Παϊσίου στόν χῶρο αὐτό.
Ἑορτή τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς στήν Ναύπακτο

***

Θεία Λειτουργία στό Ἐκκλησάκι τοῦ Κέντρου Ὑγείας Ναυπάκτου
Ὲπί τῇ ἑορτῇ τοῦ ἁγίου Παντελεήμονος ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος τέλεσε τήν πρώτη Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στό Ἐκκλησάκι τοῦ ἁγίου Παντελεήμονος, πού ἔχει τοποθετηθῆ ἀπό δωρητή στόν χῶρο τοῦ Κέντρου Ὑγείας Ναυπάκτου. Μαζί μέ τόν Σεβασμιώτατο λειτούργησαν ὁ π. Κωνσταντῖνος Βακάλογλου καί ὁ Διάκονος π. Παΐσιος Παρασκευᾶς. Στό κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στόν ἅγιο Παντελεήμονα πού ἦταν ἰατρός καί θαυματουργός ἅγιος. Ἀσκοῦσε τήν ἰατρική τέχνη τῆς ἐποχῆς ἐκείνης, ἀλλά μέ τήν δύναμη τοῦ Θεοῦ θεράπευε πνευματικές καί σωματικές ἀσθένειες. Στήν συνέχεια τόνισε ὅτι ἡ ἰατρική ἐπιστήμη κάνει ὀρθή διάγνωση καί θεραπεία τῶν σωματικῶν ἀσθενειῶν, ἀφοῦ γνωρίζει τό πῶς λειτουργοῦν τά ὄργανα τοῦ σώματος στήν φυσική τους κατάσταση. Αὐτό κάνει καί ἡ κατά Χριστόν πνευματική ἐπιστήμη, ἡ ὀρθόδοξη θεολογία. Ἐπειδή γνωρίζει πῶς λειτουργοῦσε ὁ ἄνθρωπος, ὅταν δημιουργήθηκε ἀπό τόν Θεό, στήν συνέχεια κάνει ὀρθή διάγνωση καί θεραπεία τῶν πνευματικῶν νοσημάτων.
Στό τέλος τῆς θείας Λειτουργίας τελέσθηκε ἱερά ἀρτοκλασία ὑπέρ τῆς Διευθυντρίας, τοῦ ἰατρικοῦ, νοσηλευτικοῦ, διοικητικοῦ προσωπικοῦ καί ὅλων τῶν ἐργαζομένων στό Κέντρο Ὑγείας. Παρόντες ἦταν ὁ Δήμαρχος Ναυπάκτου κ. Βασίλειος Γκίζας, ὁ Ἀντιδήμαρχος Ἰωάννης Παπαϊωαννίδης, ὁ ὑποψήφιος Δήμαρχος Ἀνδρέας Κωνσταντόπουλος, ἡ Διευθύντρια κ. Βασιλική Μουσγᾶ, Ἰατροί, νοσηλευτές, ἐργαζόμενοι καί ἄλλοι Χριστιανοί. Ὁ Σεβασμιώτατος εὐχαρίστησε τήν Διευθύντρια καί τό προσωπικό τοῦ Κέντρου Ὑγείας γιά τήν ἄριστη συνεργασία τους καί εὐχήθηκε νά ἔχουν ὑγεία γιά τό καλό τῶν συνανθρώπων τῆς πόλεώς μας. Τό ἴδιο ἔπραξε καί ὁ Δήμαρχος στόν σύντομο χαιρετισμό του. Ἡ Διευθύντρια μέ τήν σειρά της εὐχαρίστησε τόν Σεβασμιώτατο γιά τήν θεία Λειτουργία πού τέλεσε, τόν Δήμαρχο, τούς Ἰατρούς καί τό προσωπικό τοῦ Κέντρου, γιά τήν προσφορά τους.
***
Ἑσπερινὸς Ἁγίου Παντελεήμονος, Ἀντίρριο
Φωτογραφίες Ἑσπερινὸς Ἅγιος Παντελεήμων Ἀντίρριο
Κυριακή στήν Χούνη τῆς περιοχῆς τοῦ Ἁγίου Βλασίου
Τήν Κυριακή, 30 Ἰουλίου 2023, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στήν ὀρεινή περιοχή τοῦ Ἁγίου Βλασίου, ποὺ ὑπάγεται στὸν Δῆμο Ἀγρινίου, στό χωριό Χούνη. Ἡ Χούνη εἶναι συγκρότημα ὀρεινῶν συνοικισμῶν ἐπάνω στό Παναιτωλικό ὄρος, στόν δρόμο ἀπό τό Ἀγρίνιο πρός τό Καρπενήσι καί ἀπέχει 2 ὧρες ἀπό τήν ἕδρα τῆς Μητροπόλεως, τήν Ναύπακτο. Χοροστάτησε στόν Ὄρθρο καί τέλεσε τήν θεία Λειτουργία στόν κεντρικό Ναό τοῦ χωριοῦ, πού εἶναι ἀφιερωμένος στήν ἁγία Παρασκευή. Ὁ παλαιός αὐτός Ναός λόγῳ σεισμοῦ εἶχε ἀνάγκη ἐπισκευῆς. Μέ τίς ἐνέργειες τοῦ ἐφημερίου π. Κωνσταντίνου Κοντογιώργου, τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Συμβουλίου πού ἀποτελεῖται ἀπό τούς: Γεώργιο Κούρτη τοῦ Δημητρίου, Μιχαήλ Παπαζαχαρία τοῦ Κωνσταντίνου, Σπυρίδωνα Κούρτη τοῦ Κωνσταντίνου καί Μάρθα Κούρτη, καί τῶν κατοίκων τοῦ χωριοῦ, ὁ Ναός σήμερα εἶναι ἀνακαινισμένος καί ἐξωραϊσμένος. Τόν Σεβασμιώτατο πλαισίωσαν οἱ Ἱερεῖς, π. Παναγιώτης Σαβελώνας, Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἁγίου Βλασίου, ὁ π. Θωμᾶς Ντούπης, ὁ ἐφημέριος τοῦ Ναοῦ, π. Κωνσταντῖνος Κοντογιῶργος καί ὁ Διάκονος π. Παΐσιος Παρασκευᾶς. Στό κήρυγμά του ἀνέλυσε τό Εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα στό ὁποῖο γινόταν λόγος γιά τόν πολλαπλασιασμό τῶν πέντε ἄρτων καί τῶν δύο ἰχθύων. Ὑπογράμμισε τρία σημεῖα:
Τό πρῶτο, ὅτι πολύς λαός ἀκολουθοῦσε τόν Χριστό, ἀκόμη καί στήν ἔρημο, ἐπειδή αἰσθανόταν τήν ἀγάπη Του καί τό ἐνδιαφέρον Του γι' αὐτούς. Αὐτό δείχνει ὅτι εἶναι πνευματικός Βασιλεύς καί ἀγαπᾶ τόν λαό Του. Τό δεύτερο εἶναι, ὅτι ὁμιλοῦσε καί θεράπευε τούς ἀρρώστους, πράγμα πού δείχνει ὅτι εἶναι Προφήτης καί Ἰατρός, ἱκανοποιώντας τίς πνευματικές καί σωματικές ἀνάγκες τους. Τό τρίτο εἶναι, ὅτι εὐλόγησε τά πέντε ψωμιά, πού πολλαπλασιάστηκαν καί αὐτό προτυπώνει τό Μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας, πού σημαίνει ὅτι ἐνεργεῖ ὡς Ἀρχιερεύς. Καταλήγοντας εἶπε ὅτι ὁ Χριστός διά τῆς Ἐκκλησίας, πού εἶναι τό Σῶμα Του, καί διά τῶν Ἀρχιερέων ἐξακολουθεῖ νά ἐργάζεται ὡς Πνευματικός Ἄρχοντας, ὡς Προφήτης καί ὡς Ἀρχιερεύς. Ἀλλά καί κάθε Χριστιανός πρέπει νά ἐξουσιάζη στά πάθη του, νά προσεύχεται καί νά προσφέρεται θυσιαστικά γιά τόν Θεό καί τούς ἀδελφούς του.
Στήν θεία Λειτουργία παρευρέθηκαν ὁ Πρόεδρος τῆς κοινότητας Τ.Δ Ποταμούλας κ. Ανδρώνης Δημήτριος, ὁ Πρόεδρος τοῦ Ἐκπολιτιστικοῦ Συλλόγου Σαργιάδας κ. Κωνσταντῖνος Βραχωρίτης, ὁ Διοικητής τοῦ Α.Τ Ἁγίου Βλασίου κ. Δημήτριος Σακαβέλας, ἡ κυρία Σταματία Καραβάνα-Τασούλη, ἐκπρόσωπος τοῦ Ἐκπολιτιστικοῦ Συλλόγου Χούνης καί ὁ Πρόεδρος τοῦ χωριοῦ. Μετά τήν θεία Λειτουργία ὁ Σεβασμιώτατος συναντήθηκε μέ τούς χωριανούς τῆς Χούνης σέ καφενεῖο τοῦ χωριοῦ καί συζήτησαν διάφορα θέματα. Ἐπίσης, ἐπισκέφθηκε καί τό χωριό Ἅγιος Βλάσιος, ὅπου καί χαιρέτησε τούς εὑρισκομένους στά καφενεῖα τοῦ χωριοῦ.
Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος στοὺς «Κοινωνικοὺς Δεσμούς». Διαδικτυακὴ ἐκπομπὴ τοῦ πρακτορείου Romfea
Στὴν ἐκπομπὴ τοῦ Ἐκκλησιατικοῦ Πρακτορείου Εἰδήσεων, Romfea.gr «Κοινωνικοὶ Δεσμοί» μὲ παρουσιαστές τούς: Γεώργιο Δεμελῆ και Χάρη Τρασάνη, πρωτοψάλτες, φιλοξενήθηκε ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος. Τὰ θέματα ποὺ ἀναπτύχθηκαν κατὰ τὴν διάρκεια τῆς συνέντευξης, ἀφορούσαν τὴν λατρεία, τὸ διαδίκτυο, τὴν τεχνητὴ νοημοσύνη, τὴν παράδοση, σύγχρονα προβλήματα τῶν νέων, π.χ., τὴν ὁμοφυλοφιλία, τὴν γλῶσσα ἐπικοινωνίας μὲ τὸ ποίμνιο τῆς Ἐκκλησίας καὶ εὐρύτερα τὸν Πολιτισμό.
- Προβολές: 640