Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα
Στὸν Προφήτη Ἠλία
Παραμονὴ τοῦ Ἀη-Λιὰ καὶ τὸ μικρὸ ἐκκλησάκι στὴν κορυφὴ τοῦ Κάστρου τῆς Ναυπάκτου γεμίζει ἀπὸ προσκυνητὲς ποῦ ἔρχονται στὴν χάρη τοῦ Ἁγίου κάθε χρόνο. Δύσκολος καὶ κουραστικὸς ὁ ἀνήφορος στὶς ντάπιες τοῦ βενετσιάνικου Κάστρου, μὰ ἡ κορυφὴ σὲ ἀποζημιώνει. Νερὸ καὶ λουκούμι μοίραζαν ἐκεῖ πάνω καὶ τὰ πέτρινα πεζούλια περίμεναν ἕνα γῦρο γιὰ νὰ σὲ ξεκουράσουν. Πευκοσκέπαστο τὸ μικρὸ ἐκκλησάκι τοῦ 19ου αἰῶνα μὲ τὸ ἰδιαίτερο ξύλινο τέμπλο του, χειροποίητο καὶ βαμμένο στὸ γαλάζιο-βεραμὰν σοῦ γαληνεύει τὴν ψυχή. Κάθε χρόνο τὴν παραμονὴ τῆς 20ῆς Ἰουλίου οἱ Ναυπάκτιοι τιμοῦν τὸν Προφήτη Ἠλία, παράδοση πλέον γιὰ ἐτούτη τὴν πόλη. Ἑσπερινὸ τέλεσε ὁ Μητροπολίτης μᾶς κ. Ἰερόθεος καὶ οἱ πιστοί, μικροὶ καὶ μεγάλοι, ἄναψαν τὸ κερί τους στὴν χάρη τοῦ Ἀη-Λιά, ποῦ ἀπὸ ψηλὰ ἀγναντεύει τὸν Ἔπαχτο. Στὸν ἑσπερινὸ ὁ Μητροπολίτης μίλησε γιὰ τὶς δύο ἐξουσίες, τὴν προφητικὴ καὶ τὴν κοσμική, λέγοντας ὅτι οἱ προφῆτες προσπαθοῦν νὰ ἀποτρέψουν τὴν διαστροφὴ ποῦ δέχεται ὁ λαὸς στὴν πίστη, τὴν σκέψη, τὸ ἦθος καὶ τὶς παραδόσεις. Στὴν θεία Λειτουργία μίλησε γιὰ τὸν λαοφιλῆ προφήτη ὡς «ἔνσαρκο ἄγγελο», «οὐράνιο ἄνθρωπο» καὶ «πύρινο νοῦ». Πρὶν τὴν ἀπόλυση οἱ ψάλτες ἔψαλαν γιὰ νὰ εὐχηθοῦν στὸν Μητροπολίτη γιὰ τὴν (16η) ἐπέτειο τῆς χειροτονίας του σὲ Ἐπίσκοπο.
"Στὸν Προφήτη Ἠλία ἔρχομαι ἀπὸ μικρὸ κοριτσάκι", μᾶς λέει ἡ κυρία Τασία, ἑβδομῆντα χρονῶν σήμερα. "Ἦταν πανηγύρι γιὰ μᾶς αὐτὲς οἱ δυὸ ἡμέρες, ὁ ἑσπερινὸς καὶ ἀνήμερα τῆς γιορτῆς. Ἀνεβαίναμε ὅλοι στὸ Κάστρο μὲ τὰ πόδια φορῶντας τὰ καλύτερά μας ροῦχα καὶ συνήθως μετὰ τὴν ἐκκλησία καθόμασταν παρέες-παρέες καὶ τρώγαμε τὸ φαγητὸ ποῦ φέρναμε μαζί μας. Μπορεῖ σήμερα τὰ πόδια μου νὰ μὴ μὲ βαστᾶνε, ὅπως παλιά, ὅμως θὰ ἔρχομαι ἐδῶ ὅσο ἀντέχω. Γιὰ μᾶς τοὺς Ναυπάκτιους ὁ Ἀη-Λιὰς εἶναι ὅ,τι καὶ ὁ Ἅγιος Δημήτριος καὶ ἡ Ἁγία Παρασκευή." "Κάθε χρόνο ἔρχομαι μὲ τὰ παιδιά μου", λέει ἡ κυρία Γιάννα, "ἐδῶ στὸ παρεκκλήσι τοῦ Προφήτη Ἠλία. Εἶναι μιὰ διέξοδος ἀπὸ τὴν καθημερινότητα, εἶναι ἡ παράδοσή μας. Ἐκτὸς ἀπὸ τὸ προσκύνημα, μᾶς ἀρέσει ἡ διαδρομὴ ποῦ κάνουμε ὡς τὴν κορυφὴ τοῦ Κάστρου τῆς Ναυπάκτου. Κάτω ἀπὸ τὰ πεῦκα, μέσα σ' αὐτὴν τὴ φύση βλέπουμε ἀπὸ ψηλὰ τὴν πόλη μας. Ὑπάρχει καλύτερη θέα ἀπὸ αὐτήν;'. Κοντεύει τὰ ὀγδόντα ὁ κ. Γιῶργος καὶ "ἀνοίγει ἡ καρδιά του κάθε φορὰ ποῦ ἔρχεται ἐδῶ πάνω", μᾶς λέει. "Ὁ Προφήτης Ἠλίας εἶναι παράδοση γιὰ ἐμᾶς τοὺς παλιούς. Δὲν ξέρω ἂν θὰ μπορέσω ν' ἀνέβω τὴν ἀνηφόρα τοῦ Κάστρου τοῦ χρόνου, ὅμως μοῦ φαίνεται ὅτι κάθε φορὰ ποῦ ἔρχομαι κοντανασαίνοντας μέχρι ἐδῶ πάνω, κερδίζω ἐπιπλέον ζωή".
(Μὲ στοιχεῖα ἀπὸ τὸ «Ἐμπρὸς» Ναυπάκτου, 22-7-2011)
Στόν Άγιο Νικόλαο Βαράσοβας
Πραγματοποιήθηκε στὶς 2 Ἰουλίου ἐ.ἔ. τὸ ἐτήσιο προσκύνημα στὸ Σπήλαιο-Ασκητήριο τοῦ Ἁγίου Νικολάου Βαράσοβας μὲ μεγάλη συμμετοχὴ πιστῶν. Μὲ ἀφορμὴ τὴν κοπιαστικὴ ἀνάβαση στὸ σπήλαιο τοῦ Ἁγίου Νικολάου, ὁ Σεβασμιώτατος μίλησε γιὰ τὴν ἑτοιμασία καὶ λειτουργία στὸ ἔνδον θυσιαστήριο τοῦ ἀνθρώπου, ποῦ εἶναι ἡ καθαιρομένη ἢ καθαρθεῖσα καρδία. Στὸ τέλος τῆς θείας Λειτουργίας εὐχαρίστησε τὸ Ἐκκλησιαστικὸ Συμβούλιο, τὸν Ἱερέα π. Κωνσταντῖνο Κουμπουρλὴ καὶ τὸν Καθηγητὴ κ. Ἀθ. Παλιούρα, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, καὶ γιὰ τὴν μέριμνά τους νὰ διορθώσουν τὶς ζημιὲς ποῦ ἔκαναν ἀρχαιοκάπηλοι ποῦ μὴ γνωρίζοντας τὶς ἀνασκαφὲς ποῦ ἔχει κάνει ὁ κ. Καθηγητής, κοπίασαν ματαίως σκάβοντας καὶ ἀναζητῶντας θησαυρούς.
Μὲ στελέχη τῆς Ζωῆς στὴν Ρίζα
Τὸ Σάββατο 25 Ἰουνίου ἐ.ἔ. πραγματοποιήθηκε συνάντηση τῶν στελεχῶν τῆς Ζωῆς στὶς Κατασκηνώσεις της στὴν Ρίζα τῆς Ναυπακτίας, ὑπὸ τὴν πνευματικὴ ἐποπτεία καὶ μὲ τὴν μέριμνα τῶν Ἱεροκηρύκων Ἀρχιμ. π. Βασιλείου Μπλάνα καὶ π. Ἀμβροσίου Γκουβέρλου. Εἶχε κληθῇ νὰ εὐλογήση τὴν συνάντηση, νὰ λειτουργήση καὶ νὰ μιλήση ὁ Σέβ. Μητροπολίτης μᾶς κ. Ἰερόθεος. Ὡς θέμα ὁμιλίας ἐπέλεξε τὴν θεολογικὴ ἀνάλυση τῆς Κυριακῆς προσευχῆς «Πάτερ ἡμῶν» σύμφωνα μὲ τὴν ἑρμηνεία τῶν ἁγίων Πατέρων. Ἐπακολούθησε πολὺ ἐνδιαφέρουσα συζήτηση μὲ τὰ ἔμπειρα στελέχη, μὲ ἀναφορὰ τόσο στὴν θεολογία τῆς Ἐκκλησίας ὅσο καὶ σὲ παραδείγματα καλῶν Ποιμένων καὶ Χριστιανῶν τῆς πρόσφατης ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας. Ἡ ὅλη ἐκδήλωση ἦταν ἕνα πνευματικὸ συμπόσιο, καὶ ἔκλεισε μὲ κοινὴ τράπεζα, ἀνταλλαγὴ ἀγαθῶν ἀναμνήσεων, ὕμνους καὶ τραγούδι.
Α.Κ.
Ἁγία Κυριακή
Σκιρτᾶ ἡ καρδιὰ τοῦ Ρουμελιώτη ὅταν βρίσκεται στὰ ἐλατοσκέπαστα πατρογονικὰ μέρη καὶ θυμᾶται τὶς παραδόσεις του. Καὶ αὐτὸ τὸ σκίρτημα τὸ προδίδει καὶ τὸ πρόσωπό του ποῦ χαμογελᾶ διάπλατα καὶ χαίρεται τὴν Πατρίδα καὶ τὸ περιβάλλον. Κοσμοσυρροή, λοιπόν, παρατηρήθηκε καὶ ἐφέτος στὴν μνήμη τῆς Ἁγίας Κυριακῆς στὴν Λεπτοκαρυὰ Ναυπακτίας. Τελέσθηκε ἀρχιερατικὴ θεία Λειτουργία ἀπὸ τὸν Σεβασμιώτατο, ὁ ὁποῖος μίλησε γιὰ τὴν νεαρὴ Μεγαλομάρτυρα Κυριακὴ καί, μὲ μιὰ σύγχρονη γλῶσσα, ἀναφέρθηκε στὶς ὑπερβάσεις καὶ παραβάσεις τῆς τότε ἐξουσίας ἔναντι τῆς νεαρῆς Χριστιανῆς. Μετὰ τὴν θεία Λειτουργία, σὲ πρασιές-πρασιὲς οἱ Ρουμελιῶτες γεύθηκαν τὸ παραδοσιακὸ ψητό, τραγούδησαν καὶ χόρεψαν. Πάντως, τίποτε στὴν Ἁγία Κυριακὴ Λεπτοκαρυὰς δὲν ἔδειχνε ὅτι ἡ χώρα μας ἦταν στὸ κέντρο τοῦ παγκοσμίου ἐνδιαφέροντος λόγῳ τῆς κακῆς οἰκονομικῆς της κατάστασης.
Οἱ Ναυπάκτιοι τῆς Πάτρας - Προσκύνημα στὴν Ἀμπελακιώτισσα
Ὁ Ναυπακτιακὸς Σύνδεσμος Πατρῶν «Ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος», στὸ πλαίσιο τῶν τακτικῶν ἐπισκέψεων στὴν Ναυπακτία, τὴν Κυριακὴ 26 Ἰουνίου πραγματοποίησε ἡμερήσια ἐκδρομή–προσκύνημα στὴν Ἱερὰ Μονὴ τῆς Ἀμπελακιώτισσας, ὅπου οἱ ἑξῆντα ἐκδρομεῖς παρακολούθησαν τὴν θεία Λειτουργία, μετὰ τὸ πέρας τῆς ὁποίας ὁ αἰδεσ. π. Ἰωάννης Πολύζος, συνεπικουρούμενος καὶ ἀπὸ τὸν π. Θεοδόσιο, τέλεσε εἰδικὴ Παράκληση γι’ αὐτούς. Τὸ ἀμέριστο ἐνδιαφέρον του πρὸς τοὺς ἐκδρομεῖς ἔδειξε καὶ ὁ κ. Σπύρος Ράϊκος, Πρόεδρος τοῦ Συλλόγου Φίλων τοῦ Μοναστηριοῦ τῆς Ἀμπελακιωτίσσης. Στὸ ἀπολείτουργο τὸ παραδοσιακὸ κέρασμα καὶ ἡ ζεστὴ ἀτμόσφαιρα, δημιούργησαν κλίμα ψυχικῆς εὐφορίας καὶ ἀνάτασης. Τὸ μόνο ἀρνητικὸ τῆς ἐκδρομῆς ἦταν ὅτι μᾶς ἔλειψε ὁ Ἡγούμενος π. Πολύκαρπος, ὁ ὁποῖος μετέφερε ἐκεῖνες τὶς ἡμέρες τὸ τίμιο Λείψανο γιὰ προσκύνημα σὲ Ἐνορία τῶν Ἀθηνῶν.
Στὴν συνέχεια οἱ ἐκδρομεῖς κατέληξαν στὰ Κρυονέρια Ναυπακτίας, ὅπου θαύμασαν τὴν θρησκευτικὴ καὶ ἐθνικὴ προσφορὰ τοῦ Ἡγουμένου - Ἥρωα τῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821 καὶ κτήτορος τῆς μονῆς τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Κρυονερίων.
Ἠλίας Δημητρόπουλος, Πρόεδρος τοῦ Ναυπακτιακοῦ Συνδέσμου Πάτρας.
«ΑΠΟΣΤΟΛΗ» ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ Ἀλτσχαϊμερ ΚΑΙ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ.
Ὁ Μακαρ. Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμος συναντήθηκε μὲ τὸν Ὑπουργὸ Ἐθνικῆς Ἄμυνας κ. Π. Μπεγλίτη στὸ ΥΠΕΘΑ. Στὸ πλαίσιο τῆς συνεργασίας τῶν δυὸ πλευρῶν ἀποφασίστηκε ἡ παραχώρηση ἔκτασης 25 στρεμμάτων στὸ στρατόπεδο "Λιόση", ὅπου θὰ ὑλοποιηθῇ ἕνα μεγάλο τμῆμα τοῦ προνοιακοῦ δικτύου τῆς Ι. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν (Κέντρο γιὰ ἄτομα μὲ Ἀλτσχάϊμερ, Κέντρο γιὰ παιδιὰ μὲ νοητικὴ ὑστέρηση) μέσῳ τῆς Μ.Κ.Ο. "Ἀποστολή". Ἐπιπλέον στὴν συνάντηση ἀποφασίστηκε ἡ ἐνίσχυση ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Ἄμυνας τῶν συσσιτίων τῆς Ι. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.
Ὁ Ὑπουργὸς Ἐθνικῆς Ἄμυνας τόνισε, μεταξὺ ἄλλων: "Μετὰ τὴν παραχώρηση τῆς ἀποθήκης τοῦ στρατοπέδου Καποτὰ στὴν περιοχὴ τοῦ Μενιδίου ποῦ χρησιμοποιεῖ ἡ Ἀρχιεπισκοπή, τὸ ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Ἄμυνας ἀποφάσισε τὴν παραχώρηση μιᾶς μεγάλης ἔκτασης στὸ ἀνενεργὸ στρατόπεδο "Λιόση" μὲ σκοπὸ τὴν ὑλοποίηση τοῦ κοινωνικοῦ της ἔργου μὲ τὴν δημιουργία προνοιακῶν ὑποδομῶν γιὰ τοὺς συνανθρώπους μᾶς ποῦ πάσχουν ἀπὸ Ἀλτσχάϊμερ καὶ γιὰ τὰ παιδιὰ μὲ νοητικὴ ὑστέρηση. Τὸ θεωρῶ ἀνθρωπιστικὴ εὐθύνη καὶ ὑποχρέωση νὰ συνεργαστοῦμε στενά. Δείχνετε, Μακαριώτατε, ἕναν δρόμο ἀνθρωπιᾶς ποῦ πρέπει νὰ ἀκολουθήσουμε ὅλοι".
Ἀπὸ τὴν πλευρά του ὁ Μακαριώτατος ἐπισήμανε: "Σὲ αὐτὴ τὴν δύσκολη ἐποχὴ εἴμαστε ἀποφασισμένοι νὰ παλέψουμε μὲ ὅλες μας τὶς δυνάμεις. Δὲν ἔχουμε ἄλλη ἐπιλογὴ ὅλες οἱ δυνάμεις παρὰ νὰ συνεργαστοῦμε γιὰ νὰ ξεπεράσουμε τὶς δυσκολίες". Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἀναφέρθηκε στὸ φιλανθρωπικὸ καὶ κοινωνικὸ ἔργο τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς καὶ ὑπογράμμισε πῶς ἡ Ἐκκλησία δὲν ἔχει ἐκτάσεις γιὰ νὰ κάνη αὐτὰ τὰ ἔργα παρὰ τὰ ὅσα λέγονται. "Βρήκαμε τὴν ἀνταπόκριση στὸ αἴτημά μας ἀπὸ ἐσᾶς, κύριε Ὑπουργέ, νὰ μᾶς παραχωρήσετε μία ἔκταση, ὥστε ἐκεῖ πολλὰ ἱδρύματα νὰ στεγάσουν τὰ προβλήματα καὶ τὸν πόνο τῶν ἀνθρώπων. Θὰ ἤθελα νὰ σᾶς παρακαλέσω, κύριε Yπουργέ, νὰ καλλιεργήσουμε τὸ φρόνημα τῆς συνεργασίας. Ἡ Ἐκκλησία καὶ ὁ καθένας ἀπὸ ἐμᾶς θὰ πρέπη νὰ πάψη νὰ λέη αὐτὰ εἶναι δικά μου αὐτὰ εἶναι δικά σου, ἀλλὰ νὰ ἔρθουμε σὲ αὐτὸ ποῦ μᾶς εἶπε ὁ Μακρυγιάννης: Εἶναι δικά μας ὅλα καὶ δὲν τὰ ξεχωρίζουμε". Στὴν συνάντηση ἦταν παρόντες ὁ ὑφυπουργὸς Ἄμυνας κ. Κ. Σπηλιόπουλος, ὁ Πρωτοσύγκελλος π. Γαβριὴλ Παπανικολάου καὶ ὁ Γενικὸς Διευθυντὴς τῆς ΜΚΟ "Aποστολὴ" κ. Κ. Δήμτσας.
ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΛΑΩΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ
Ψήφισμα ἀναγνώρισης τῆς Γενοκτονίας κατὰ τῶν Χριστιανικῶν Λαῶν τῆς Ὀθωμανικῆς Αὐτοκρατορίας δηλαδὴ τῶν Ἀρμενίων, τῶν Ἀσσυρίων καὶ τῶν Ἑλλήνων, ἐνέκρινε ἡ 18η Ἐτήσια Γενικὴ Συνέλευση τῆς Διακοινοβουλευτικὴς Συνελεύσης ἐπὶ τῆς Ὀρθοδοξίας (Δ.Σ.Ο) στὴν Συνεδρίαση τῆς 23ης Ἰουνίου στὸ Παρίσι, ἀνέφερε σὲ συνέντευξη τύπου ὁ ἐπί κεφαλῆς τῆς Ἀρμενικῆς Κοινουβουλευτικὴς Ἀντιπροσωπείας Βουλευτὴς κ. Mkrtich Minasyan. Τὸ ψήφισμα θὰ ἀποκτήση νομικὴ ἰσχὺ μετὰ τὴν συζήτηση καὶ τὴν υἱοθέτησή του ἀπὸ τὰ κοινοβούλια 150 χωρῶν καὶ σὲ αὐτὸ ἀναφέρεται ὅτι "ἡ Γενοκτονία ἀποτελεῖ εἰδεχθὲς ἔγκλημα κατὰ τῆς ἀνθρωπότητας καὶ πρέπει νὰ καταδικάζεται ἄσχετα ἀπὸ τὴν παρέλευση χρόνου καὶ τὰ πολιτικὰ συμφέροντα τῶν κρατῶν". Τὸ ψήφισμα καλεῖ τὴν Τουρκικὴ Δημοκρατία, ὡς διάδοχο κράτος τῆς ὀθωμανικῆς αὐτοκρατορίας "νὰ ἀναγνωρίση τὴν εὐθύνη τῆς .... νὰ ἀναθεωρήση τὴν ἱστορικὴ πραγματικότητα καὶ νὰ ἐξετάση τῆς πτυχὲς τοῦ ἱστορικοῦ παρελθόντος της ἐνδελεχῶς καὶ κριτικά". Ἡ Διακοινοβουλευτικὴ Συνέλευση ἐπὶ τῆς Ὀρθοδοξίας ἱδρύθηκε τὸ 1994, ἀρχικὰ ὡς "Εὐρωπαϊκὴ Διακοινοβουλευτικὴ Συνέλευση ἐπὶ τῆς Ὀρθοδοξίας" μὲ πρωτοβουλία τῆς κοινοβουλευτικῆς Ἐπιτροπῆς Θρησκευμάτων καὶ Ὀρθοδοξίας τῆς Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων καὶ διευρύνθηκε σὲ παγκόσμιο ἐπίπεδο τὸ 2001. Σκοποί της εἶναι, μεταξὺ ἄλλων, ἡ ἀξιολόγηση τῶν συντελούμενων ἀλλαγῶν στὴν Εὐρώπη, ἡ συνεργασία μὲ διεθνεῖς ὀργανισμούς, ἡ προστασία τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καὶ ἡ ἐνεργοποίηση τῆς Ὀρθοδοξίας γιὰ τὴν προώθηση λύσεων στὰ κρίσιμα προβλήματα τῆς σύγχρονης κοινωνίας. Στὴν Δ.Σ.Ο συμμετέχουν Ὀρθόδοξοι βουλευτὲς ἀπὸ ὅλες τὶς παραδοσιακὰ Ὀρθόδοξες Χῶρες, ἀλλὰ καὶ ὅλες τὶς χῶρες τοῦ κόσμου, ὅπου ἐκλέγονται Ὀρθόδοξοι βουλευτές. Στὶς ἐτήσιες Γενικὲς Συνελεύσεις της ἐκπροσωποῦνται τὰ συμμετέχοντα κοινοβούλια μὲ διμελεῖς ἀντιπροσωπεῖες.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ-ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΠΟΣΟΣΤΩΝ, ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ.
Ἂν καὶ ὁ πληθυσμὸς τῆς Τουρκίας εἶναι περισσότερο ἀπὸ 99% μουσουλμανικός, ἡ πλούσια ἱστορία της διασφαλίζει ὅτι ἡ χώρα κατέχει μιὰ ξεχωριστὴ θέση στὶς καρδιὲς τῶν Χριστιανῶν παγκοσμίως, εἰδικὰ στοὺς Χριστιανοὺς Ὀρθόδοξους.
Ἕδρα ἀρκετῶν ἀπὸ τῶν παλαιότερων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν παγκοσμίως, Χριστιανοὶ Ὀρθόδοξοι προσκυνητὲς καὶ τουρίστες συγκεντρώνονται στὴν Τουρκία ἀπ' ὅλο τὸν κόσμο. Παρόλα αὐτά, σήμερα, μόνο 2.500 Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι Τοῦρκοι πολῖτες παραμένουν στὴν περιοχή. Ὁ τουρκικὸς νόμος ἀπαιτεῖ ὅτι οἱ Χριστιανοὶ Ὀρθόδοξοι κληρικοὶ καὶ δάσκαλοι πρέπει νὰ εἶναι Τοῦρκοι πολῖτες, ἕνας κανονισμὸς ποῦ προκαλεῖ πολυάριθμα προβλήματα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία στὴν Τουρκία καὶ ποῦ θὰ μποροῦσε τελικὰ νὰ ἀπειλήση τὴν θεσμικὴ ἐπιβίωσή της.
Ἂν καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ἐπιβλέπη 60 ἐκκλησίες ἐντὸς καὶ γύρω ἀπὸ τὴν Ἰστανμπούλ, ἔχει μόνο 28 Ἱερεῖς ποῦ πληροῦν τὶς προϋποθέσεις γιὰ τὴν τέλεση τῆς λειτουργίας. Ἐπίσης, πάσχει ἀπὸ ἔλλειψη δασκάλων καὶ μοναχῶν.
Ἕνα ἀπὸ τὰ ὀρθόδοξα μοναστήρια τῆς Κωνσταντινούπολης, τὸ Μοναστήρι τοῦ Ἁγίου Γεωργίου στὸ Μπουγιοὺκ Ἀντά, καταβάλλει πολὺ μεγάλες προσπάθειες γιὰ νὰ φέρη στὸ μοναστήρι μοναχούς. Ἀπὸ τὸ 1997, τρεὶς Ἕλληνες μοναχοὶ ἀπὸ τὸ ὅρος Ἄθως ταξιδεύουν συνεχῶς ἀπὸ τὴν Ἰστανμποὺλ στὴν Θεσσαλονίκη, κατοικῶντας στὴν Τουρκία γιὰ τρίμηνες περιόδους μὲ τουριστικὴ βίζα. Ὅταν ἐρωτήθηκε γιατί αὐτὸς καὶ οἱ ἀδελφοί του ἦρθαν στὴν Τουρκία, ὁ π. Kαλλίνικος εἶπε πῶς ἦρθαν "μὲ τὴν θέληση τοῦ Θεοῦ, ἐπειδὴ ἀγαπᾶμε αὐτὴ τὴν γῆ".
Τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο θὰ προτιμοῦσε μιὰ σταθερότερη λύση γιὰ τὰ προβλήματα ἀνθρώπινου δυναμικοῦ ποῦ ἀντιμετωπίζει, μία λύση ποῦ θὰ ἐπέτρεπε σὲ περισσότερους ἀνθρώπους ὅπως ὁ π. Kαλλίνικος νὰ ἀκολουθήσουν τὸ κάλεσμά τους.
Ὁ ἐπί κεφαλῆς τοῦ γραφείου Τύπου καὶ Ἀνθρωπίνων Σχέσεων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, π. Δοσίθεος Ἀναγνωστόπουλος, εἶπε στοὺς SETimes ὅτι ἡ μεγαλύτερη ἐλπίδα τοῦ Πατριαρχείου εἶναι νὰ ἐπαναλειτουργήση ἡ τωρινὴ τουρκικὴ κυβέρνηση τὴν Ὀρθόδοξη Θεολογικὴ Σχολὴ τῆς Χάλκης, τὴν ὁποῖα ἔκλεισε ἡ κυβέρνηση τὸ 1971.
Ἐπὶ τοῦ παρόντος, δὲν ὑπάρχει καμμιὰ σχολὴ γιὰ τὴν ἐκπαίδευση Χριστιανῶν Ὀρθόδοξων Κληρικῶν στὴν Τουρκία. Ὁ π. Ἀναγνωστόπουλος θεωρεῖ ὅτι ἡ ἐπαναλειτουργία τῆς Σχολῆς τῆς Χάλκης εἶναι "ἐπιτακτικὴ" γιὰ τὴν βελτίωση τῆς θρησκευτικῆς ἐλευθερίας στὴν Χώρα. Ἐπίσης σημειώνει ὅτι τὸ 1960 ὑπῆρχαν περίπου 200.000 Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ στὴν Ἰστανμπούλ, σχεδὸν 100 φορὲς περισσότεροι ἀπὸ τὸν τωρινὸ ἀριθμό. Σύμφωνα μὲ τὸν π. Ἀναγνωστόπουλο, "ἡ πίεση ποῦ ἀσκήθηκε ἀπὸ τὶς προηγούμενες τουρκικὲς κυβερνήσεις" ἀνάγκασε αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους νὰ φύγουν. "Αὐτὴ ἡ πίεση δὲν ὑπάρχει τὰ τελευταῖα χρόνια, ἀλλὰ ὅσοι ἔφυγαν δὲν μποροῦν νὰ ἐπιστρέψουν", πρόσθεσε.
Τὸ Πατριαρχεῖο ἐλπίζει ὅτι θὰ ἐπιτραπῇ σὲ ὅσους τὸ ἐπιθυμοῦν νὰ ἐπιστρέψουν καὶ μὲ τὶς κατάλληλες γραφειοκρατικὲς διατυπώσεις νὰ γίνουν ἱερεῖς ἢ δάσκαλοι. Θὰ ἐπιθυμοῦσε ἐπίσης ἡ τουρκικὴ κυβέρνηση νὰ χορηγήση ἄδειες ἐργασίας σὲ ἀλλοδαποὺς Χριστιανοὺς Ὀρθόδοξους ποῦ ἐπιθυμοῦν νὰ ἔρθουν καὶ νὰ ἐργαστοῦν ὡς ἱερεῖς ἢ δάσκαλοι.
Ὁ π. Ἀναγνωστόπουλος προβλέπει τὸ μέλλον τῆς Τουρκίας ὡς τὸ μεγαλύτερο "πολυπολιτισμικὸ" ἔθνος τῆς περιοχῆς. "Μετανάστες ἀπὸ διαφορετικὲς χῶρες ἔρχονται στὴν Τουρκία ἀπ' ὅλο τὸν κόσμο προκειμένου νὰ βροὺν ἐργασία, καὶ πολλοὶ ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι Χριστιανοί", λέει. Ὅταν ἔρθη αὐτὴ ἡ ὥρα, αἰσιοδοξεῖ ὅτι οἱ Χριστιανοὶ θὰ εἶναι σὲ θέση νὰ ἐκκλησιάζωνται ἐλεύθερα.
ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΣΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ
Κέρδη κατέγραψε γιὰ τὸ 2010 τὸ Βατικανὸ ἔπειτα ἀπὸ τρία συνεχόμενα χρόνια ζημιῶν. Σὲ ἀνακοίνωσή του ἀναφέρει ὅτι ἐμφάνισε ἔσοδα 245,2 ἑκατ. εὐρὼ ἔναντι ἐξόδων 235,3 ἑκατ. εὐρώ. Ὡστόσο οἱ ἐτήσιες δωρεὲς ἀπὸ ἐκκλησίες ἀνὰ τὸν κόσμο μειώθηκαν ἐνῷ ἀντίθετα ἡ πόλη τοῦ Βατικανοῦ ἐμφάνισε κέρδη ἐξ αἰτίας τῶν μεγάλων πωλήσεων εἰσιτηρίων στὰ μουσεῖα του.
ΙΡΛΑΝΔΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ
Μὲ ἀσυνήθιστα σκληρὰ λόγια στράφηκε ἐναντίον τῆς Ἁγίας Ἕδρας τὸ ἰρλανδικὸ Κοινοβούλιο γιὰ τὴν ὑπόθεση παιδεραστίας στοὺς κόλπους τῆς Καθολικῆς-Παπικὴς Ἐκκλησίας. Τὸ ἰρλανδικὸ Kοινοβούλιο σὲ μιὰ πρωτοφανῆ ἐπίθεση ἐπέρριψε εὐθύνες στὸ Βατικανὸ γιὰ «ὑπονόμευση τῶν θεσμῶν προστασίας τῆς παιδικῆς ἡλικίας» καὶ κάνοντας λόγο γιὰ «ἐλιτισμὸ καὶ ναρκισισμὸ» στὶς ἡγετικές του τάξεις. Τὸ αὐστηρὸ κείμενο τοῦ Κοινοβουλίου τῆς Ἰρλανδίας, μιᾶς χώρας στὴν ὁποῖα ὁ καθολικισμὸς κατέχει κεντρικὴ θέση, ἀντικατοπτρίζει τὴν στροφὴ τῆς ἰρλανδικῆς ὀργῆς ἀπὸ τοὺς ἐγχώριους Ἱερεῖς στὴν ἡγεσία τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τοῦ σκανδάλου. Τὸ κείμενο, ποῦ ψηφίστηκε ἀπὸ τοὺς Ἰρλανδοὺς βουλευτές, κατηγορεῖ τὴν "Ἁγία Ἕδρα" ὅτι ὑποβάθμισε τὶς ὑποθέσεις κακοποίησης ἀνηλίκων ἀπὸ Ἱερεῖς γιὰ νὰ προστατεύση τὴν εἰκόνα τῆς Καθολικῆς-Παπικὴς Ἐκκλησίας. (www.newsit.gr, amen.gr).
- Προβολές: 2956