Skip to main content

Γεγονότα καὶ Σχόλια: Τρεῖς ἐκπαιδευτικὲς παρατηρήσεις - Ἡ εὐαισθησία του Πλανητάρχη

Τρεῖς ἐκπαιδευτικὲς παρατηρήσεις

Λίγο πρὶν ἀπὸ τὶς Πανελλήνιες Ἐξετάσεις ἄρχισαν οἱ πολιτικὲς συζητήσεις γιὰ τὴν ἐθνική μας Παιδεία. Θὰ εἶναι εὐχῆς ἔργον, βέβαια, νὰ συνεχισθοῦν μὲ πραγματικὸ ἐνδιαφέρον, γνώση καὶ πεῖρα καὶ μετὰ τὶς ἐξετάσεις. Μὲ ἀφορμὴ πάντως τὰ ὅσα εἰπώθηκαν καὶ γράφηκαν τὸν τελευταῖο καιρὸ ἔχουμε νὰ σημειώσουμε τρεῖς παρατηρήσεις.

1. Εἶναι φυσικὸ στὸ χῶρο τῆς ἐκπαίδευσης νὰ ὑπάρχουν διαρκῶς ἀλλαγές, ἀναπροσαρμογές, ἐννοεῖται, βέβαια, πάντα πρὸς τὴν κατεύθυνση τῆς βελτίωσης τῶν τρόπων παροχῆς γνώσεων, ἐμπειριῶν καὶ τῆς καλλιέργειας τῶν δεξιοτήτων ποὺ διαθέτουν οἱ μαθητές. Αὐτὸ ἐπιβάλλεται ἀφ' ἑνὸς μὲν ἀπὸ τὴν διαρκῆ ἀνάπτυξη τῆς ἐπιστήμης καὶ τῆς τεχνολογίας, ἀφ' ἑτέρου δὲ ἀπὸ τὴν ρευστότητα ποὺ ὑπάρχει στὴν ἀγορὰ ἐργασίας. Νέα ἐπαγγέλματα βγαίνουν στὸ προσκήνιο καὶ κάποια παλιὰ χάνονται. Σὲ αὐτὲς τὶς ἀλλαγὲς πρέπει κάθε φορὰ νὰ προσαρμόζεται τὸ ἐκπαιδευτικὸ σύστημα, ἂν θέλουμε οἱ ἀπόφοιτοι τῶν σχολείων μας νὰ ἔχουν κάποιο ἐπαγγελματικὸ μέλλον.

2. Τὸ ἐκπαιδευτικὸ σύστημα δὲν προσφέρεται γιὰ προσέλκυση ὀπαδῶν, γιατί δὲν μπορεῖ νὰ δημιουργήση ἐνθουσιασμὸ στὸ πλῆθος, μᾶλλον το ἀντίθετο κατορθώνει. Γιατί δὲν ὑπάρχει ἐκπαιδευτικὸ σύστημα ποὺ νὰ βοηθᾶ τὴν ραθυμία νὰ καρποφορήση. Ἄν, λοιπόν, θέλουμε νὰ λειτουργῇ σωστὰ ἡ ἐκπαίδευση ἀπαιτεῖται νὰ πληρώσουμε μεγάλο τίμημα, ἀφ' ἑνὸς μὲν σὲ χρήματα ἀπὸ τὸν προϋπολογισμὸ τοῦ κράτους, ἀφ' ἑτέρου δὲ σὲ μαθησιακὴ κοπιώδη ἐργασία ἀπὸ μέρους τῶν μαθητῶν καὶ τῶν ἐκπαιδευτικῶν. Ὅπως καὶ νὰ τὸ κάνουμε, τὶς παιδείας οἱ ρίζες εἶναι πικρές...

3. Πρέπει νὰ μὴ ξεχνᾶμε τὴν ἀνθρωπιστική μας παιδείας, τὴν ἑλληνορθόδοξη παράδοσή μας, στὴν ὁποία πρέπει νὰ μυοῦμε τοὺς νεοέλληνες μαθητές, ἂν θέλουμε μαζὶ μὲ τὶς "ἐξωτερικὲς" γνώσεις νὰ τοὺς προσφέρουμε νόημα καὶ προοπτικὴ στὴ ζωή τους. Σ' αὐτὴ τὴν μύηση σημαντικὸ ρόλο παίζει τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, συνδυασμένο κυρίως μὲ τὰ ἱστορικὰ μαθήματα. Δὲν πρέπει τὸ ἐκπαιδευτικὸ σύστημα νὰ εἶναι μονοσήμαντα ἐξαρτημένο ἀπὸ τὴν τεχολογία καὶ τὴν ἀγορά. Χρειάζεται νὰ δίνη στοὺς μαθητὲς ὁρισμένα "ἀντιεμπορικὰ" καὶ μὴ τεχολογικὰ ἐφόδια, ποὺ ἔχουν ὅμως μεγάλη σημασία γιὰ τὴν συγκρότηση τοῦ ἑαυτοῦ τους, ὡς προσωπικῶν ὑπάρξεων.

Ἡ εὐαισθησία του Πλανητάρχη

Ὁ Πλανητάρχης Μπούς, ὡς "θρησκευόμενος" καὶ "προσευχόμενος" ἡγέτης, εἶναι ἐναντίον τῶν ἐκτρώσεων. Αὐτὸ θὰ πῇ εὐαισθησία...

Φυσικὰ δὲν διαφωνοῦμε μὲ τὴν ἀντίθεση τοῦ προέδρου Μποὺς πρὸς τὶς ἐκτρώσεις, κάθε ἄλλο. Θαυμάζουμε μόνο τὴν ἐπιλεκτικότητα τῆς εὐαισθησίας τῆς θρησκευτικῆς του συνείδησης ἀπέναντι στὴν ἀξία τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς. Ἀλήθεια, πῶς ὁ σεβασμὸς τῆς ζωῆς τῶν ἀμερικανῶν ἐμβρίων δὲν ἐκδηλώθηκε μὲ τὴν ἴδια ἔνταση καὶ γιὰ τὶς ζωὲς τῶν παιδιῶν τοῦ Ἰράκ;

Τελικὰ ἡ συνείδηση τοῦ ἀνθρώπου εἶναι φοβερὰ εὔπλαστο πρᾶγμα. Χρειάζεται εὐαγγελικὴ καλλιέργεια καὶ καθαρότητα γιὰ νὰ αἰσθάνεται καὶ ἀντιλαμβάνεται ἁπλὲς ἀλήθειες.

π.Θ.Α.Β.

ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ

  • Προβολές: 2674