Skip to main content

Τά Μυστήρια τής Εκκλησίας

Τό κατ’ εξοχήν μυστήριο είναι η παρουσία τού Θεού καί η μέθεξη αυτής τής ενδόξου παρουσίας. Η βίωση αυτού τού μυστηρίου τής Εκκλησίας γίνεται ύστερα από καθοδήγηση εμπείρου Πνευματικού Πατρός.

«Όποιος θέλει νά μάθη τό μυστήριο τής Εκκλησίας από πατερικής απόψεως, πρέπει νά βρή έναν καλό Πνευματικό Πατέρα, νά έχη τό κομβοσχοίνι καί νά περάση τά διάφορα στάδια τής τελειώσεως, από τήν κάθαρση στόν φωτισμό. Καί όταν φθάση στήν θέωση, θά έχη μία γνώση περί Εκκλησίας, η οποία είναι η μόνη δυνατή, τήν οποία μπορεί νά έχη ένας άνθρωπος σέ αυτόν τόν κόσμο. Εξ επόψεως ανθρωπίνων δυνατοτήτων είναι η πλήρης γνώση τού τί είναι η Εκκλησία».

Η πορεία τών ανθρώπων από τήν κάθαρση, στόν φωτισμό καί τήν θέωση, ύστερα από τήν ενανθρώπηση τού Χριστού καί τήν μεταβολή τής Εκκλησίας σέ Σώμα Χριστού, γίνεται μέ τά Μυστήρια τής Εκκλησίας, διά τών οποίων ο άνθρωπος μετέχει τής ακτίστου Χάριτος τού Θεού.

Στήν περίοδο τής Καινής Διαθήκης, η κάθαρση, ο φωτισμός καί η θέωση συνδέονται μέ τό Βάπτισμα, τό Χρίσμα καί τήν θεία Ευχαριστία, έτσι, υπάρχει ενότητα μεταξύ τών Μυστηρίων τής Εκκλησίας καί τής πνευματικής ζωής, τής μεθέξεως τής ακτίστου Χάριτος τού Θεού.

«Η παράδοση τής Εκκλησίας αποτελείται από Μυστήρια. Αυτά τά Μυστήρια είναι τό κέντρο τής ζωής τής Εκκλησίας. Θεία Ευχαριστία, Βάπτισμα, μετάνοια κλπ. Αυτά είναι ο πυρήνας τής παραδόσεως καί είναι μία έκφραση τής εσωτερικής ζωής τής Εκκλησίας καί όλα τά Μυστήρια τής Εκκλησίας βασίζονται στήν όλη προσπάθεια τών Ορθοδόξων Χριστιανών νά ανέβουν τά σκαλοπάτια τής τελειότητος. Καί αυτά συνοψίζονται από τούς Πατέρες σέ αυτά πού λέγαμε τόσες φορές: κάθαρση, φωτισμό καί θέωση. Αυτός είναι ο πυρήνας τής ορθοδόξου παραδόσεως. ...».

(Ναυπάκτου Ιεροθέου, «Εμπειρική Δογματική... κατά τίς προφορικές παραδόσεις τού π. Ιωάννου Ρωμανίδη» τόμ. Β')

ΧΩΡΙΟ

  • Προβολές: 2722